Rond 2: halsont och nästäppa

Febern gav sig efter ett 13 timmars sovpass men min onda hals verkar vara lika envis som jag.. så nu sitter jag här mitt i natten och funderar på hur jag ska lyckas söva mig själv? Blir nog en kopp honungsvatten och en titt på min "Att-göra-lista", den listan är nästan lika lång som en bok så jag bör kunna somna till den! Inte nog med att halsen är dryg så är jag aningen nästäppt. Jag har desperat sökt efter nässpray i huset och hittade till sist nånting:

Nasoferm för Barn 1-10 år mot nästäppa. Dosering: 1 sprayning i vardera näsborre vid behov 2-3 gånger daligen.

Äh, det kan ju inte bli sämre tänkte jag och puffade i 2 sprayningar. Jag resonerade såhär: Upp till 10 år - 1 sprayning, upp till 20 år - 2 sprayningar, upp till 30 år - 3 sprayningar men 30 år lät så gammalt så jag stannade vid 2 sprayningar och det fungerade alldeles utmärkt! ;)


Sätter i växeln D och testar köra igen då! Natti natt..


CC2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0